پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3091
-
الف
+

انتقاد65 هنرمند و نویسنده از فرمان ضد مهاجرتی ترامپ

65نویسنده و هنرمند در نامه‌ای انتقادی، خواستار تجدید نظر اساسی در فرمان تبعیض‌آمیز ترامپ شدند.

65نویسنده و هنرمند در نامه‌ای انتقادی نسبت به فرمان تبعیض آمیز ترامپ، خواستار تجدید نظر اساسی در این فرمان شدند.

شماری از نویسندگان و هنرمندان بین المللی در نامه‌ای ضمن انتقاد از فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ و غیبت اصغر فرهادی از حضور در مراسم اهدای جوایز اسکار، از رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا درمورد فرمان جنجالی ممانعت از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا تجدیدنظر کند.

به گزارش آی‌فیلم، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، 65 هنرمند و نویسنده در این نامه با تدابیر که به تبادل جهانی هنرها و ایده‌ها لطمه وارد می‌کند، مخالفت کرده‌اند.

دراین نامه آمده است: گفتگوهای باز و فعال میان فرهنگ‌ها در مقابله علیه تروریسم و سرکوب‌ها ضروری و لازم است. محدودیت‌های اعمال شده در آمریکا مغایر با ارزش‌ها و آزادی در این کشور است. ممانعت از هنرمندان بین المللی برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی در آمریکا باعث امن شدن آمریکا نمی‌شود و برعکس به جایگاه و نفوذ این کشور آسیب می‌رساند.

ازجمله امضاکنندگان این نامه می توان به نویسندگانی چون«چیماماندا آدیچی» (Chimamanda Adichie)، «مارتین آمیس» (Martin Amis)، «جی ام کوتزی»(J.M. Coetzee)، «جاناتان فرانزن» (Jonathan Franzen) اشاره کرد.

همچنین هنرمندان دیگری چون  «آنیش کاپور» (Anish Kapoor)، «روسانا کاش» (Rosanne Cash) موسیقی دان و «سالی مان» (Sally Mann) این نامه را امضا کرده‌اند.

دراین نامه بااشاره به اینکه چگونه ممنوعیت تمدید روادید تحت فرمان جنجالی ترامپ در تبادلات فرهنگی میان آمریکا با جامعه جهانی اختلال ایجاد کرده، آمده است:برای نمونه عمر سلیمان خواننده سوری ممکن است نتواند در ماه می در نیویورک برنامه خود را اجرا کند.

ریک مودی( Rick Moody) نویسنده نیز گفت که این نامه به ادامه مقاومت در برابر این فرمان جنجالی کمک می‌کند.  جولز فیفر(Jules Feiffer) کاریکاتوریست تصریح کرد که وی به این دلیل این نامه را امضا کرده چون برای حضور در تظاهرات علیه این فرمان پیر است.

درادامه این نامه آمده است: تاثیر منفی فرمان اجرایی ترامپ بلافاصله احساس شد و برای هنرمندان با شهرت جهانی استرس و تردیدهایی راایجاد کرد.این فرمان در اجرای رویدادهای مهم فرهنگی درآمریکا اخلال ایجاد کرده است.

انتظار می رود اصغرفرهادی کارگردان ایرانی که فیلمش نامزد بهترین فیلم خارجی اسکار شده است به خاطر فرمان ترامپ نتواند برای شرکت در مراسم اسکار در اواخر فوریه به آمریکا سفر کند.

این در حالی است که وی قبلا اعلام کرده که به دلیل این فرمان تبعیض آمیز ترامپ و در اعتراض به آن، در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، فرمان جنجالی ترامپ نه تنها اعتراض هنرمندان بین‌المللی را به همراه داشته بلکه موجی از انتقادهای شدید در میان سیاسیون را نیز به دنبال داشته است.

مطابق فرمان جنجالی دونالد ترامپ ورود پناهجویان به آمریکا به مدت چهارماه به حال تعلیق درآمده و سفر شهروندان کشورهای ایران،عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن نیز محدود شده است. این دستور فعلا با حکم یک دادگاه فدرال معلق شده است.

این فرمان ترامپ با اعتراضات زیادی در داخل و خارج از آمریکا روبرو شد و حتی تعدادی از رهبران اروپایی آن را مغایر با کنوانسیون های بین المللی دانستند.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر